Dobry menedżer to fundament dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa. Dobrze wykwalifikowany lider może poprowadzić zespół pracowników do sukcesu. Jakie kompetencje powinny go cechować i dlaczego warto inwestować w szkolenia dla menedżerów?
Cechy dobrego menedżera
Dobry kierownik powinien być dla swoich podwładnych autorytetem w dziedzinie, w której pracują. Wymagając rzetelności, sam powinien sumiennie wykonywać swoje zadania. Trudno o konsekwencję w wykonywanych działaniach, jeśli lider nie jest zdyscyplinowany. Powinien motywować zespół wykazując się przy tym asertywnością, ale i empatią, która sprzyja dobrej atmosferze pracy. W razie sytuacji konfliktowych przyda się umiejętność chłodnej oceny sytuacji oraz łagodzenia sporów. Istotna w tym jest pewność siebie oraz zachowywanie etyki zawodowej. Poczuciu dużej odpowiedzialności pomoże odporność na stres. W związku z tym konieczne jest posiadanie silnej psychiki, ale i zdolność do odpoczynku poza godzinami pracy w celu zachowania dobrego samopoczucia psychofizycznego. Regeneracji organizmu sprzyja pasja – zarówno do pracy, jak i rozwijanie innych swoich zainteresowań po godzinach. Pasja włożona w wykonywane czynności pozwoli czerpać z nich radość i zarażać energią otoczenie.
Szkolenia dla menedżerów
Kompetencje wrodzone, które powinien posiadać dobry kierownik, można rozwijać poprzez specjalne szkolenia dla menedżerów. Ich zasadniczą funkcją jest inspirowanie menedżerów, ale też dzielenie się doświadczeniem przez najlepszych liderów instytucjonalnych. Podczas szkoleń menedżerowie mogą zyskiwać wiedzę z zakresu negocjacji, wystąpień publicznych, zarządzania zespołem, wiedzą czy innowacjami. Dowiedzą się jak najlepiej planować i rozdzielać zadania, aby pracownicy byli wysoko zmotywowani, a wyniki ich pracy optymalnie efektywne. W doborze szkolenia dla menedżerów warto zwrócić uwagę na specyfikację przedsiębiorstwa, w którym pracują. Kursy powinny odpowiadać problemom, z którymi zmaga się kierownik, jego obowiązkom i zadaniom. Łączenie podczas szkolenia dla menedżerów teorii i praktyki przyczyni się do skutecznego przyswojenia kompetencji i przełożenia ich na codzienną pracę.